adverteren-op-pinterest-7-redenen-waarom-jij-moet-beginnen-met-adverteren-op-pinterest

Adverteren op Pinterest? 7 redenen waarom jij moet beginnen met adverteren op Pinterest

Adverteren op Pinterest is booming in 2021. Pinterest is naast Facebook en Instagram één van de grootste Sociale Media. In Nederland telt Pinterest maar liefst 4,73 miljoen actieve maandelijkse gebruikers. In België zijn dit er 2,43 miljoen per maand. Pinterest is een krachtig platform voor het inzetten van advertenties voor jouw e-commerce of affiliate marketing business. In dit artikel geven wij jou 7 redenen waarom je moet starten met adverteren op Pinterest. Er gaat een wereld voor je open!

Inhoudsopgave

Wat is Pinterest?

Om het eerst even algemeen te houden: wat is Pinterest nu precies voor een Social Media platform? Pinterest is een platform waarbij je middels Pins jouw ideeën over kunt brengen en inspiratie geeft andere mede Pinterest gebruikers. Op Pinterest zijn mensen veelal op zoek naar huis- en tuin inspiratie. Pinterest kan gezien worden als een digitaal prikbord waarop iedereen zijn of haar ideeën deelt. Deze ideeën worden weergegeven op de Pins. Met een zakelijk Pinterest account, kun je deze Pins gaan adverteren om nog meer redendement te halen uit jouw business.

Adverteren op Pinterest

Op Pinterest is het ook mogelijk om te adverteren. Hier zitten vrijwel geen restricties aan (aan het advertentiebeleid zal je wel moeten voldoen). Dus adverteren op Pinterest is voor iedereen mogelijk. Wij hebben 7 krachtige redenen op een rijtje gezet waarom jij moet beginnen met het adverteren via Pinterest.

#1: Je bent niet afhankelijk van één advertentieplatform

Als jij een business runt op basis van advertenties, is er natuurlijk één ding wat je niet wilt: afhankelijk zijn van één advertentieplatform. Facebook is het meest geschikte advertentieplatform omdat het bereik simpelweg het grootste is. Echter zijn de regels rondom Facebook advertenties dusdanig streng dat persoonlijke-, bedrijfsmanager-, advertentieaccount-, en paginablokkades op de loer liggen. Dit wil je natuurlijk voorkomen; een mooi alternatief hiervoor is het inzetten van Pinterest Advertenties.

#2: Pinterest gebruikers zijn op zoek naar producten

Waarbij je op Facebook vaak inspeelt op emoties, werkt dit bij Pinterest net even anders. Op Pinterest komen gebruikers om inspiratie op te doen voor verschillende soorten dingen. Denk hierbij aan: inspiratie voor in huis, leuke ideeën voor in de tuin, gadgets of maaltijdgerechten. Op Pinterest kun je alles vinden. Dit betekent ook, dat de doelgroep op Pinterest ‘warmer’ is om een product te kopen. Dit komt goed uit voor jou, want dat is natuurlijk precies jouw doel!

6-redenen-waarom-je-moet-adverteren-op-pinterest

#3: Stabiele resultaten

Waar Facebook bekend staat om het snel kunnen opschalen van advertenties, is dit bij Pinterest anders. Op Facebook zoekt een adverteerder potentiële klanten en kopers. Op Pinterest vindt een potentiële klant een advertentie van een adverteerder. Niet iedereen op Pinterest zoekt op het zelfde moment naar dezelfde inspiratie. Dit betekent dat advertenties over een lange tijd zeer winstgevend kunnen zijn. Dit allemaal doordat er altijd gezocht wordt naar de niche waarin jouw advertentie zich bevindt.

#4: Goedkoop verkeer

Eén van de kenmerken van Pinterest advertenties, is dat het verkeer naar jouw website vele malen goedkoper is dan op bijvoorbeeld Facebook. Waar je binnen het advertentiebeheer van Facebook al snel rond de €0,50 betaald voor een bezoeker, ligt dit op Pinterest een stuk lager. Wat ik persoonlijk heb gemerkt is dat een bezoeker op Pinterest gemiddeld tussen €0,05 en €0,15 ligt. Dit kan enorm veel invloed heb op de resultaten. De juiste strategieën zijn hier voor wel noodzakelijk.

#5: Het algoritme is in ontwikkeling

Het algoritme van Pinterest is nog niet zo ver doorontwikkeld als het algoritme van Facebook. Dit betekent, dat het voor Pinterest lastiger is om kopers te vinden voor jouw producten. Echter is dit geen probleem, want het verkeer is een stuk goedkoper dan het verkeer dat je krijgt uit Facebook advertenties.

#6: Organisch verkeer

Pinterest Pins kunnen organisch worden gevonden in Google. Dit betekent dat wanneer iemand zoekt op een product die jij in één van je Pins hebt staan, je altijd sales kunt krijgen op deze producten. Gemiddeld gezien kosten advertenties 10-35% van je marge, dus sales zonder advertentiekosten kunnen de gemiddelde winstmarge op jouw omzet flink doen verhogen! Door consequent Pins te plaatsen die ook gemaakt zijn op basis van SEO technieken, gaat de organische omzet gegarandeerd groeien. In de Pinterest Mastery wordt van A-Z uitgelegd hoe jij onder andere Pinterest in kunt zetten voor het organisch generen van sales

#7: Begeleiding vanuit Pinterest

Pinterest is erg behulpzaam richting haar adverteerders. Zo krijg je op het moment dat je een business- en advertentieaccount aanmaakt, de mogelijkheid om te sparren met een Pinterest Accountmanager. Deze Pinterest Accountmanager kan jou helpen met het optimaliseren van jouw Pinterest Advertenties. Ook kun je bij vragen of problemen terecht bij het contactpersoon.

Starten met Pinterest advertenties

In de Pinterest Mastery van Thomas Mulder leer jij hoe jij Pinterest kunt inzetten voor jouw e-commerce business (ook toepasbaar voor andere business modellen). Meer weten over de Pinterest Mastery? Lees dan de review die ik heb geschreven over de cursus van Pinterest-expert Thomas Mulder. Ga naar de Pinterest Mastery via deze link of klik op onderstaande knop en start met het behalen van online succes via Pinterest.

Leer winstgevend adverteren op Pinterest!

DIT VIND JE MISSCHIEN OOK LEUK